ANZAC Day

Each class, from CP to CM2, is working on ANZAC Day. See the first productrions done at home by the pupils!

What is ANZAC Day?

ANZAC means Australian and New Zealand Army Corps.

ANZAC Day is a day to remember the soldiers who died during World War 1 and World War 2.

This celebration started from Gallipoli battle that took place on April 25 1915. It lasted 8 months and about 8 000 Australians died.

Poppies are a symbol of  ANZAC day because they were the first flowers to grow in the fields in Belgium and the North in France and it is also the color of the soldiers’ blood.

Rosemary has become a national symbol because in Gallipoli it grows on the battle field.

Agathe C (5th grade)

ANZAC biscuits, made by Ariane (3rd grade)
Made by Julien and his family (1st grade)
Poppies, by Pauline (3rd grade)
A poppy, by Agathe C (5th grade)
ANZAC DAY, by Leena (5th grade)

For Anzac Day, we decided to create a model. All the poppies represent the soldiers : their life and death.

The letters are decorated to remember that day.

The poppies get out from the earth like a new birth.

I enjoy a lot that work and I hope that I succeeded to create a real poppy field.

MARTIN (3rd grade)

a gift from Simon (Martin’s brother and former SIA pupil)
Rosemary and poppy, by Ariane (3rd grade)

We made a poppy with red tissue, wire, string dipped in black paint and green tape, and added some rosemary from the garden.

Ariane

Chloé (5th grade) : »I drew with a nice writing the word ANZAC day and I made poppies with paper. »
ANZAC biscuits, by Abygail (4th grade)
Homemade poppy, by Abygail
Charlie’s biscuits (4th grade)
From Barthelemy (3rd grade) with the help of his sister Lucie (middle-schooler and former-SIA pupil;)
From Akapo (4th grade)

Maméry (4th grade) :

Qu’est-èce que ANZAC Day ?

ANZAC signifie Australia and New Zealand Army Corps.

Le 25 avril 1915 a commencé la bataille des Dardanelles. il y a eu beaucoup de morts et de blessés Australiens et Néo Zélandais.

ANZAC Day est une commémoration de cette bataille.

Teacher’s note : A Villers-Bretonneux en France, il existe un Mémorial Australien. Tous les ans, une commémoration est organisée pour ANZAC Day.

Voici le programme de ANZAC Day 2019 :

• 3h00 : ouverture du site
  • 4h00 : début du pré-programme
  • 5h30 : début de la cérémonie
  • 6h30 : fin de la cérémonie
  • 8h30 : cérémonie au monument aux morts de Villers-Bretonneux
  • 15h00 : cérémonie au Mémorial de Bullecourt

Un texte écrit par Arthur (CM1) à partir des exposés en anglais de Kervie, Anna, Akapo, Raphaël et Hugo :

Le 25 avril 1915 commença la bataille de Gallipoli (Turquie). Elle dura 8 mois. Beaucoup de soldats sont morts (dont plus de 8 000 Australiens). Beaucoup ont été blessés.

Dans les années 1920, ANZAC Day est devenu un jour pour se souvenir des Australiens qui sont morts pendant la Première Guerre Mondiale.

Tous les ans, le 25 avril, on se souvient des soldats et on les honore. On commémore aussi ceux qui ont servi pendant la Deuxième Guerre Mondiale.

Que fait-on en Australie pour ANZAC Day? (raconté par des élèves qui ont vécu en Australie) :

• Les gens se rendent au cimetière.
  • Il y a des marches.
  • Les coquelicots sont un symbole d’ANZAC Day parce que ce sont les premières fleurs à pousser sur les champs de bataille en Belgique et dans le nord de la France et c’est la couleur du sang.
  • Le romarin est devenu un symbole national parce qu’à Gallipoli il a poussé sur les champs de bataille.
  • On cuisine des ANZAC biscuits : les familles des soldats leur envoyaient ces biscuits qui se conservaient longtemps et avaient une forte valeur nutritionnelle.
From Arthur, 4th grade
Made by Raphaël, 5th grade
wordsearch, by Raphaël, 5th grade : have fun playing!
Fabienne’s ANZAC biscuits
From Lola, 5th grade

From Baya 5th grade
Baya, 5th grade
from Basile, 3rd grade
Jean-Baptiste, 1st grade
Boubacar, 1st grade
Zélie, 1st grade
Klervie, 4th grade
Adem, 3rd grade
Silas, Valentin, Uriel, Léa – 2nd grade
Malia Selma, Silas, Daënerys – 2nd grade
Maël, Valentin, Anna, Julien, 1st grade
ANZAC biscuits, by Maya, 4th grade

Poppies made of plastic bottles, by Pauline, 3rd grade

A paper poppy, by Vanessa, 3rd grade

Congratulations to all for your creativity!

To be continued …;)

Ce contenu a été publié dans Ecole Anatole de Monzie. Vous pouvez le mettre en favoris avec ce permalien.